Twój koszyk

Brak produktów w koszyku.

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MOKK 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki:
    1. zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego „MOKK” działającego pod adresem internetowym www.mokk.pl (dalej „Sklep”), 
    2. korzystania z Usługi konta w celu zawierania umów sprzedaży, dostępu do danych, historii zamówień i płatności, wygodniejszego zawierania Umowy sprzedaży,
    3. zapisu do newslettera,
    4. przeglądania stron Sklepu, w tym wpisów na blogu,
    5. umawiania wizyt w celu oprawy dzieł sztuki. 
  2. Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.   
  3. Właścicielem Sklepu internetowego jest Katarzyna Olszewska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MOKK Katarzyna Olszewska, ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa, NIP: 9182106050, REGON: 364597852, (dalej: „Sprzedawca”).  
  4. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest poprzez pocztę elektroniczną  pod adresem: info@mokk.pl,  poczty tradycyjnej: ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa, telefonicznie: +48 780 748 899.  
  5. Sprzedawca przetwarza dane osobowe na zasadach wskazanych w Polityce prywatności www.mokk.pl/politykaprywatnosci/.
  6. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem i Polityką prywatności. 
  7. Informacje o Produktach dostępnych w Sklepie stanowią zaproszenie do zwarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 ustawy – Kodeks cywilny. 
  8. Sprzedawca wyznacza punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Klientami w sprawach objętych tzw. regulacją DSA (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych): info@mokk.pl. Komunikacja w ramach punktu kontaktowego odbywa się w języku polskim.
  9. W celu korzystania ze Sklepu po stronie Klienta muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana do najnowszej wersja przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, FireFox, Opera, Safari; z włączoną obsługą JavaScript i Cookies, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu: 1920×1080 pikseli.
  10. Zabrania się korzystania przez Klientów z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
  11. Sprzedawca stosuje środki techniczne w celu zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych Klientów, tj. szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.   
  12. W przypadku Umowy sprzedaży powyżej 10 000,00 euro (przy uwzględnieniu kursu sprzed dnia Umowy sprzedaży) Klient zobowiązany jest poddać się procedurze weryfikacji z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, tj. m.in. przesłać skan dowodu osobistego na adres e-mail: info@mokk.pl.  

§ 2. Definicje

Użytym w Regulaminie wyrazom – pisanym z wielkiej litery – nadaje się następujące znaczenie:

  1. Regulamin – postanowienia niniejszego regulaminu wraz z późniejszymi zmianami. 
  2. Sklep –  sklep internetowy pod adresem www.mokk.pl
  3. Sprzedawca – Katarzyna Olszewska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MOKK Katarzyna Olszewska, ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa, NIP:9182106050, REGON: 364597852.  
  4. Produkt – dzieło sztuki (m.in. obraz, rzeźba), biżuteria estate, obiekt kolekcjonerski dostępne w Sklepie, będące przedmiotem Umowy sprzedaży. Przedmioty te są przedmiotami używanymi, posiadającymi unikatowe wartości. Postanowienia Regulaminu dotyczące Produktu odnoszą się także do Umowy sprzedaży więcej niż jednego Produktu.  
  5. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie, nazywany także Użytkownikiem. 
  6. Konsument– osoba fizyczna, zawierająca Umowę sprzedaży w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 
  7. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoby fizyczne prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze, jeżeli Umowa sprzedaży jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą, a z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  8. Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych.
  9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Kodeksu cywilnego, której przedmiotem jest Produkt, zawarta między Sprzedawcą a Klientem poprzez Sklep. Umowa zawarta jest z  chwilą otrzymania przez Klienta Potwierdzenia zamówienia. 
  10. Dzień roboczy – jeden dzień kalendarzowy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, określonych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy. 
  11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży.
  12. Formularz zamówienia – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, poprzez dodanie Produktu do elektronicznego koszyka oraz określenie sposobu dostawy i płatności. 
  13. Potwierdzenie zamówienia – informacja wysłana przez Sprzedawcę Klientowi na podany przez niego w trakcie składania Zamówienia adres e-mail, potwierdzająca złożenie Zamówienia wraz z numerem Zamówienia, Ceną Produktu, kosztami dostawy. 
  14. Cena Produktu – wartość Produktu  w kwocie brutto, podana w złotych polskich, jaką Klient zobowiązuje się zapłacić, nie zawiera kosztów dostawy. 
  15. Termin realizacji – czas wykonania Umowy sprzedaży przez Sprzedawcę, tj. liczony od momentu zawarcia Umowy sprzedaży do dnia wydania Produktu zewnętrznej firmie kurierskiej. 
  16. Termin dostawy – czas liczony od momentu nadania przesyłki z Produktem przez Sprzedawcę do momentu doręczenia jej Klientowi. 
  17. Konto – Sprzedawca umożliwia Klientom założenie konta w Sklepie poprzez rejestrację, w celu składania Zamówień, śledzenia historii Zamówień, zmiany danych, pobierania wystawionych dokumentów za płatności. Dokonanie zamówienia możliwe jest także bez rejestrowania się. 
  18. Umowa o dostarczanie Usługi Konta – umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się nieopłatnie dostarczać na rzecz Klienta Usługę Konta przez czas nieoznaczony, a Klient zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe.

§ 3. Postanowienia dotyczące Produktów

  1. Przedmiotem Umowy sprzedaży są Produkty.
  2. Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie treści oraz wizerunków Produktów znajdujących się na stronie Sklepu bez zgody Sprzedawcy. 
  3. Zakup Produktów: dzieł sztuki, nie oznacza przeniesienia na Klienta autorskich praw majątkowych bądź zawarcia umowy licencyjnej do nich, ani udzielenia upoważnienia do wykonywania praw osobistych. 

§ 4. Rola, prawa i obowiązki Sprzedawcy

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Ceny Produktu oraz wycofania poszczególnych Produktów prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana Ceny Produktu lub wycofanie Produktu nie dotyczy Zamówień, co do których Klient otrzymał informację o zamówieniu, tj. Potwierdzenie zamówienia.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, gdy Klient nie poddał się procedurze weryfikacji z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. 
  3. Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, gdy Produkt zostanie zakupiony w formie stacjonarnej w siedzibie Sprzedawcy w dniu złożenia Zamówienia przez Klienta.   
  4. Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, gdy Klient w terminie wskazanym w § 5 ust. 4 poniżej nie zapłaci dodatkowych kosztów dostawy, do kraju członkowskiego Unii Europejskiej, do którego Produkt na życzenie Klienta ma zostać dostarczony. 
  5. Oświadczenia Sprzedawcy, o których mowa w ust. 2-4 powyżej, złożone zostaną na adres e-mail Klienta podany w Formularzu Zamówienia. 
  6. Sprzedawca zobowiązuje się do  dostarczenia Produktu zgodnego z opisem/Umową sprzedaży. Produkt nie będzie uznany za niegodny z Umową sprzedaży co do cech Produktu wynikających z ich wieku, noszącego normalne ślady patyny, noszącego ślady i zarysowania wynikające z normalnego użytkowania. 
  7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Klienta przy wypełnianiu Formularza zamówienia. 
  8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieznaczne różnice pomiędzy prezentacją internetową Produktu a jego wyglądem faktycznym, które to różnice mogą wynikać z indywidualnych preferencji w ustawieniach koloru ekranu komputera Klienta. 
  9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostępie do Sklepu spowodowane siłą wyższą, przeszkodami leżącymi po stronie dostawcy hostingu oraz elektronicznych serwisów płatności czy brakiem dostępu Klienta do Internetu.

§ 5. Prawa i obowiązki Klienta

  1. Klient, przed złożeniem Zamówienia, powinien zapoznać się z Regulaminem. Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza, że Klient zaakceptował Regulamin bez zastrzeżeń.
  2. Klient przed zawarciem Umowy sprzedaży ma pełny dostęp do informacji o oferowanym Produkcie, w tym informacje o Cenie, możliwych sposobach zapłaty, kosztach i sposobie dostawy.
  3. Klient składając Zamówienie poprzez Formularz zamówienia powinien prawidłowo, zgodnie ze stanem faktycznym, wypełnić wszystkie jego pola. Niewypełnienie Formularza zamówienia bądź brak zapłaty Ceny wraz z kosztami dostawy będzie równał się z odstąpieniem od Umowy sprzedaży.
  4. Klient, który w polu uwagi przy wypełnianiu Formularza Zamówienia wskaże, że dostawa Produktu ma odbyć się do jednego z krajów członkowskich Unii Europejskiej, zobowiązuje się do zapłaty różnicy w kosztach dostawy ubezpieczonej przesyłki kurierskiej przewidzianej na terytorium Polski a terytorium Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, do którego ta dostawa ma się odbyć. Zapłata nastąpi najpóźniej w terminie 3 dni od dnia podania kwoty jaka Klient ma dopłacić do dostawy.  Zapłata nastąpi na nr konta w mBank: 67 1140 2004 0000 3002 7996 2012, MOKK Katarzyna Olszewska, ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa.

§ 6. Umowa o dostarczanie Usługi Konta

  1. Sprzedawca umożliwia zawarcie Usługi Konta, w celu zawierania Umów sprzedaży, dostępu do danych, historii zamówień i płatności, wygodniejszego zawierania Umowy sprzedaży. 
  2. Klient chcący zawrzeć umowę o dostarczanie Usługi Konta powinien: 
    1. wejść na stronę internetową Sklepu, a następnie kliknąć w zakładkę „zarejestruj się”,
    2. w wyświetlającym się formularzu wpisać następujące dane:
      1. imię i nazwisko;
      2. adres poczty elektronicznej;
      3. numer telefonu;
      4. adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej (ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj);
      5. adres dostawy (jeżeli jest inny, niż adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej);
      6. opcjonalnie – firma i NIP (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta);
      7. stworzone przez Użytkownika hasło do Konta;
    3. obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
    4. opcjonalnie – zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie informacji handlowych wysyłanych za pomocą poczty elektronicznej, wiadomości SMS lub telefonicznie;
    5. kliknąć przycisk „zarejestruj konto”.
  3. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta niezwłocznie po kliknięciu przycisku „zarejestruj konto”. Uzyskanie dostępu do Konta jest równoznaczne z zawarciem przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
  4. Za pomocą Konta, Użytkownik może w szczególności:
    1. przechowywać swoje dane osobowe;
    2. składać Zamówienia oraz przeglądać złożone Zamówienia;
  5. Sprzedawca informuje, że zachowanie zgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta nie wymaga instalowania przez Użytkownika jej aktualizacji.
  6. Klient może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto, na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
  7. Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo o jej wypowiedzeniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej info@mokk.pl. Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
  8. W przypadku korzystania przez Użytkownika z Konta w sposób sprzeczny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu lub dobrymi obyczajami, a także dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 (siedem) dni, poprzez złożenie Użytkownikowi oświadczenia o wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Po upływie okresu wypowiedzenia wskazanego w zdaniu poprzedzającym, Konto jest trwale usuwane. W czasie trwania okresu wypowiedzenia, Sprzedawca może zablokować Użytkownikowi dostęp do Konta, jeżeli jest to niezbędne w celu zapobieżenia popełnianiu dalszy naruszeń przez Użytkownika.
  9. Zablokowanie lub usunięcie Konta nie wpływa na wykonanie Umów sprzedaży zawartych przez Użytkownika przed zablokowaniem lub usunięciem Konta.

§ 7. Zasady zawierania Umowy sprzedaży przez Formularz zamówień bez zakładania Konta

  1. Zawarcie Umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem może nastąpić bez zakładania Konta poprzez złożenie Zamówienia poprzez Formularz Zamówień. 
  2. Transakcje zakupu dokonane poza Dniami roboczymi będą realizowane w kolejności ich złożenia w pierwszym Dniu roboczym następującym po dniu, w którym Umowa sprzedaży została zawarta. 
  3. Cena Produktu podana jest na stronie Sklepu internetowego obok danego Produktu oraz w trakcie składania zamówienia w Formularzu zamówienia. O kosztach dostawy ubezpieczonej przesyłki kurierskiej Klient informowany jest w Formularzu zamówienia w trakcie składania Zamówienia. 
  4. Zamówienie może być złożone przez osobę posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych. 
  5. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży w Sklepie za pomocą Formularza zamówień:
    1. należy wybrać Produkt, który chce się kupić (przed tym należy zapoznać się z opisem Produktu, w przypadku pojawienia się pytań można kliknąć w panel „Zapytaj o obiekt”);
    2. po wybraniu Produktu wyświetli się strona „Twój koszyk”, na której należy kliknąć w panel „Zamówienie”, Klientowi wyświetli się strona „Zamówienie” z podsumowaniem, na niej należy wskazać wymagane przez Sprzedawcę dane płatności (np. dane Klienta, sposób dostawy: wysyłka bądź odbiór osobisty), wskazać uwagi do Zamówienia jeżeli są;
    3. przed kliknięciem „Kupuję i Płacę” należy zaakceptować checkbox’a z informacją o przeczytaniu i zaakceptowaniu Regulaminu.   
    4. dokonać płatności za Zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia Zamówienia.
  6. W sytuacji gdy Klient chce otrzymać fakturę należy zostawić taką informację wraz z wszelkimi danymi do wystawienia faktury w Formularzu zamówienia.
  7. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu oraz (2) przesłanie Klientowi Potwierdzenia zamówienia. 
  8. Gdy Klient jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta należy wpisać tę informację w polu „Uwagi do zamówienia”.   

§ 8. Zasady zawierania Umowy sprzedaży po zalogowaniu do Konta

  1. W celu złożenia Zamówienia przez Konto, należy zawrzeć Umowę o dostarczanie Usługi Konta. W dalszej kolejności należy zalogować się do konta, logowanie może nastąpić także po wybraniu Produktu.  
  2. Transakcje zakupu dokonane poza Dniami roboczymi będą realizowane w kolejności ich złożenia w pierwszym Dniu roboczym następującym po dniu, w którym Umowa sprzedaży została zawarta. 
  3. Cena Produktu podana jest na stronie Sklepu internetowego obok danego Produktu oraz w trakcie składania zamówienia w Formularzu zamówienia. O kosztach dostawy ubezpieczonej przesyłki kurierskiej Klient informowany jest w Formularzu zamówienia w trakcie składania Zamówienia. 
  4. Zamówienie może być złożone przez osobę posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych. 
  5. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży w Sklepie po zalogowaniu do Konta: 
    1. należy Wybrać Produktu,  który chce się kupić (przed tym należy zapoznać się z opisem Produktu, w przypadku pojawienia się pytań można kliknąć w panel „Zapytaj o obiekt”);
    2. po wybraniu Produktu wyświetli się strona „Twój koszyk”, na której należy kliknąć w panel „Zamówienie”, klientowi wyświetli się strona „Zamówienie” z podsumowaniem i uzupełnionymi danymi  płatności (np. dane Klienta, sposób dostawy: wysyłka bądź odbiór osobisty, jeżeli uległy one zmianie należy je zmienić), wpisać uwagi do Zamówienia, jeżeli są;
    3. przed kliknięciem „Kupuję i Płacę” należy zaakceptować checkbox’a z informacją o przeczytaniu i zaakceptowaniu Regulaminu.   
    4. dokonać płatności za Zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia Zamówienia.
  6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu oraz (2) przesłanie Klientowi Potwierdzenia zamówienia. 

§ 9. Sposoby płatności

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy sprzedaży, tj. płatności online za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności: Stripe (w ramach którego dostępne będą płatności:  blik, szybkie przelewy, płatności kartą, apple pay, google pay), kartą kredytową. Tradycyjny przelew bankowy na nr konta w mBank 67 1140 2004 0000 3002 7996 2012, MOKK Katarzyna Olszewska, ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa możliwy będzie dla kosztów uzupełniających dostawy, gdy dostawa będzie miała się odbyć do jednego z krajów członkowskich Unii Europejskiej. 

§ 10. Koszt, sposoby i termin dostawy Produktu oraz termin realizacji

  1. Dostawa Produktu do Klienta może nastąpić 1) poprzez odbiór osobisty, 2) ubezpieczoną przesyłką kurierską. Koszty dostawy przesyłką kurierską wraz z ubezpieczeniem na terenie Polski wynosi 100 zł brutto. 
  2. Dostawa Produktów jest także możliwa do każdego z krajów członkowskich Unii Europejskiej, w takim przypadku koszt dostawy ubezpieczoną przesyłką kurierską będzie ustalany indywidualnie. 
  3. Szacowany Termin dostawy wynosi od 3 do 5 dni roboczych na terenie Polski, od 5 do 10 dni roboczych na terenie krajów członkowskich Unii Europejskiej. 
  4. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Termin realizacji zamówienia był jak najkrótszy, jednak nie dłuższy niż 30 dni kalendarzowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Terminu realizacji Zamówienia z przyczyn od niego niezależnych. 
  5. Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien sprawdzić  Produkt w obecności kuriera. Jeśli paczka z Produktem jest uszkodzona, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien spisać protokół uszkodzenia i skontaktować się ze Sprzedawcą.

§ 11. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternastu)  dni od dnia od objęcia Produktu w posiadanie.
  2. Do zachowania terminu z ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres: info@mokk.pl bądź listownie na adres: ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa, oświadczenie można złożyć wykorzystując wzór formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. 
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej Umowy. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, a także gdy Sprzedawca poweźmie wątpliwości do autentyczności zwróconego Produktu, czy nie różni się on od tego, który został sprzedany. W takiej sytuacji Produkt zostanie poddany analizie eksperckiej, a zwrot płatności nastąpi po otrzymaniu opinii eksperta stwierdzającej autentyczność Produktu.
  4. Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić Produkt niezwłocznie, jednak nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  5. Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Odstąpienie od umowy i zwrot Produktu jest możliwe tylko wówczas, gdy Produkt nie został w żaden sposób zniszczony, uszkodzony. Stan Produktu, który jest biżuterią estate, według uznania Sprzedawcy sprawdzi rzeczoznawca jubilerski, który dokonywał jego oceny i wyceny.
  6. Bezpośrednie koszty odesłania Produktu do MOKK w sytuacji odstąpienia od Umowy sprzedaży ponosi Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta. Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do odsłania Produktu co najmniej ubezpieczoną przesyłką kurierską. 

§ 12. Reklamacje Produktów

  1. Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo złożenia reklamacji. Reklamacje można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: info@mokk.pl bądź listownie na adres: ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa.
  2. Reklamacje można złożyć wykorzystując wzór formularza reklamacyjnego, który stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
  3. Z uwagi na charakter każdego z Produktów nie jest możliwa ich wymiana. 
  4. Jeżeli w reklamacji brak jest danych wskazanych we wzorze formularza reklamacyjnego, Sprzedawca występuje do Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o uzupełnienie ich we wskazanym czasie.
  5. W ramach reklamacji możliwa jest naprawa/konserwacja Produktu, obniżenie ceny bądź odstąpienie od umowy, jeżeli niezgodność Produktu z Umową sprzedaży zostanie stwierdzona w terminie 2 lat od momentu doręczenia Produktu Kupującemu. Wymiana nie jest możliwa z uwagi na unikatowy charakter każdego Produktu.  Prawo do żądania obniżenia ceny bądź odstąpienia od umowy będzie mogło zostać zrealizowane, jeżeli naprawa/konserwacja Produktu podlegającego reklamacji nie będzie możliwa lub będzie wiązała się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy. 
  6. Reklamacji nie podlegają Produkty, które zostały w sposób świadomy bądź nieświadomy narażone przez Konsumenta  /Przedsiębiorcę na prawach konsumenta na działania nieodpowiednich czynników zewnętrznych, m.in. związanych z temperaturą, oświetleniem, wilgocią, czy też zniszczone w sposób mechaniczny bądź nieodpowiednio przechowywane.  
  7. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta z oświadczeniem o obniżeniu ceny Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę, o którą została obniżona cena Produktu, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia uznania reklamacji na podany przez Klienta numer rachunku bankowego. 
  8. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta z oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Klient odeśle Produkt Sprzedawcy ubezpieczoną przesyłką kurierską. Koszty zwrotu Produktu ponosi Sprzedawca. Cena Produktu wraz z kosztami  zwrotu Produktu zostanie Klientowi zwrócona w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia doręczenia Produktu do Sprzedawcy na podany przez Klienta numer rachunku bankowego. 

§ 13. Reklamacje dotyczące Usługi Konta

  1. Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje reklamacja Usługi konta. Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane z Usługą konta.
  2. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: info@mokk.pl
  3. Reklamacja powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. opis problemów w korzystaniu z Usługi konta;
    4. żądanie doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta.
  4. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.
  5. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację, w której:
    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta;
    2. odmawia doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta z przyczyn wskazanych w ust. 4 powyżej;
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  6. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
  7. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Usługę Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika, uwzględniając charakter Usługi Konta oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana. Planowany termin doprowadzenia Usługi Konta do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.

§ 14. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

  1. Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta uprawniony jest do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:  http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

§ 15. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców

  1. Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców. 
  2. Przedsiębiorcy nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. 
  3. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu firmie kurierskiej przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w dostawie przesyłki. 
  4. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  5. Przedsiębiorcom nie przysługuje prawo rękojmi do Produktów. 

§ 16. Newsletter 

  1. Za pośrednictwem Sklepu Klient może zapisać się do newslettera. W tym celu należy podać swój aktualny adres e-mail oraz wyrazić zgodę poprzez zaznaczenie checkbox’a na otrzymywanie informacji handlowych o nowościach i promocjach w Sklepie. Adres e-mail jest przetwarzany zgodnie z Polityką prywatności. 
  2. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania newslettera. 

§ 17. Postanowienia końcowe

  1. Umawianie wizyt związanych z usługami ramiarskimi będzie następowało e-mailowo. Przyciskiem „Umów wizytę”  Użytkownikowi zostanie aktywowana możliwość wysłania wiadomości e-mail.  
  2. Postanowienia Regulaminu mogą ulec zmianie, jednak do Umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu ma zastosowanie Regulamin obowiązujący w trakcie zawierania Umowy sprzedaży. 
  3.  W przypadku sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży, strony zobowiązują się znaleźć polubowne rozwiązanie sporu z uwzględnieniem działania w dobrej wierze.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego.
  5. Regulamin obowiązuje od 1 kwietnia 2025 r. 

Załącznik nr 1 do Regulaminu

MOKK Katarzyna Olszewska
ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa

Wzór formularza 

oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zawartej na odległość

(Data) ***

Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zawartej na odległość

Dane Klienta i zakupu:

Imię i nazwisko: ……………………………………………………….

Adres:………………………………………………………………………

Telefon: ………………………………………………………………….

Numer rachunku bankowego: ……………………………

Numer zamówienia: ………………………………………………

Dane Produktu 

Opis Produktu: …………………………………………………….

Cena: …………………………………………………………………..

Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach konsumenta odstępuję od Umowy sprzedaży, ww. opisanego Produktu, zawartej na odległość bez podawania przyczyny. Produkt zwrócę stosownie do postanowień Regulaminu.  

(czytelny podpis) ……………………

Załącznik nr 2 do Regulaminu

MOKK Katarzyna Olszewska
ul. Emilii Plater 7/U3, 00-669 Warszawa

Wzór formularza reklamacyjnego 

(Data) *** 

Reklamacja

Dane Klienta i zakupu:

Imię i nazwisko: ……………………………………………………….

Adres:………………………………………………………………………

Telefon: ………………………………………………………………….

Numer rachunku bankowego: ……………………………

Numer zamówienia: ………………………………………………

Dane Produktu 

Opis Produktu: …………………………………………………….

Cena: …………………………………………………………………..

Przyczyny reklamacji:

Dokładne określenie niezgodności Produktu z umową, wskazanie daty ujawnienia braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży (załączenie dokumentacji fotograficznej): ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Oświadczenie naprawie (konserwacji)/ obniżeniu ceny bądź o odstąpieniu od Umowy sprzedaży

Proszę o naprawę (konserwację) Produktu, jeżeli nie będzie ona możliwa, to wnoszę o obniżenie ceny/ odstępuję od Umowy sprzedaży. 

(czytelny podpis) ……………………